9.Hafta makale özeti

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARINA GÖRE YAZMA BECERİSİNİN EDİNİMİNDE       VE GELİŞİMİNDE ETKİLİ OLAN UNSURLAR

Giriş: Türkçe öğretiminin başat ereği öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmektir. Yazma eğitiminin amacı ise öğrencilerin kendilerini, düşüncelerini ve duygu iyi bir şekilde ifade etmelerini sağlamaktır. Bu yüzde süreç odaklı yazma eğitimi, ürün odaklı yazma eğitimine göre daha donanımlıdır ve süreç odaklı etkinlikler yazma eğitiminin amacına hizmet etmektedir.

Araştırmanın Amacı ve Kapsamı:

Türkçe öğretmeni adaylarına yazma becerisinin edinimi ve geliştirmesine yönelik öneriler.

Yöntem: Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.

Çalışma Grubu: Erciyes Üniversitesi 3. Sınıf öğrencileri

Verilerin Toplanması ve Analizi:

Nitel araştırma yönetimi kullanılmış, görüşme formu üzerinden çalışmalar yapılmıştır. Görüşme formu ile elde edilen verilen değerlendirilmiştir.

BULGULAR, YORUM VE TARTIŞMA:

·         Öğrencilerin dil becerisine sahip olması gereklidir

·         Öğrencilerin metin bilgisine sahip olması gerekir.

·         Yazma eğitiminde öğrenci aktif kılınmalıdır.

·         Yazılı anlatımının temelini oluşturan faktörler üzerinde durulmalıdır.

·         Yazma eğitiminde farklı türler üzerinden etkinlik yapılmalıdır.

·         Konu seçimi amaca hizmet etmelidir.

·         Öğrencilerin yaratma gücü harekete geçirilmelidir.

·         Öğrenciyi verimsiz kılan yazma etkinliklerinden kaçınılmalıdır.

·         Öğrenciye güven sunan bir ortam ile yazma etkinlikleri sürdürülmelidir.

Sonuç: Araştırma sonucunda pozitif ve negatif olarak katılımcılar iki kategoriye ayrılmışlardır. Katılımcıların fazlaca değindiği ‘okuma alışkanlığı, çevre ve aile ,hayal gücü tarzı alanlar öğreticilerin  yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik gerekli ve yeterli eğitimi verememeleri, yazma becerisinin geliştirilmesi sürecinde bireysel farklılıkların göz önünde bulundurulmaması, öğretmenin hoşgörülü olmayan  tavrı ve rol model olamayışı, yazmaya karşı sahip olunan olumsuz algı, düşündüklerini kaleme almaya yönelik inanç ve ailelerin yazma becerisinin gelişiminde gerekli yönlendirmelerde bulunmaması katılımcılardan alınan dönütlerdir.

Öneriler:

·         Öğrenciler yazmaya karşı özgüven kazanmalı ve tabuları yıkmalıdır.

·         Öğrenciler yazmayı önemsemeli, yazmaya bir ihtiyaç gözüyle bakarak yaklaşmalıdırlar.

·         Öğrenciler okumayı yaşam biçimi haline getirmelidirler.

·         Öğrencilere yazılacak olan ile ilgili hazırbulunuşluklarını arttırmak amacıyla bilgiler sunulmalıdır.

·         Aileler öğrencilere yazma becerisi yönünde gerekli desteği vermelidirler.

·         Aileler çocuğun dil bilinci kazanmasına ortam hazırlamalıdır.

BENZERLİK ORANI %13'TÜR.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar