9.Hafta
makale özeti
TÜRKÇE
ÖĞRETMENİ ADAYLARINA GÖRE YAZMA BECERİSİNİN EDİNİMİNDE VE GELİŞİMİNDE ETKİLİ OLAN UNSURLAR
Giriş: Türkçe öğretiminin başat ereği öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmektir. Yazma eğitiminin amacı ise öğrencilerin kendilerini, düşüncelerini ve duygu iyi bir şekilde ifade etmelerini sağlamaktır. Bu yüzde süreç odaklı yazma eğitimi, ürün odaklı yazma eğitimine göre daha donanımlıdır ve süreç odaklı etkinlikler yazma eğitiminin amacına hizmet etmektedir.
Araştırmanın
Amacı ve Kapsamı:
Türkçe
öğretmeni adaylarına yazma becerisinin edinimi ve geliştirmesine yönelik
öneriler.
Yöntem:
Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Çalışma
Grubu: Erciyes Üniversitesi 3. Sınıf öğrencileri
Verilerin
Toplanması ve Analizi:
Nitel
araştırma yönetimi kullanılmış, görüşme formu üzerinden çalışmalar yapılmıştır.
Görüşme formu ile elde edilen verilen değerlendirilmiştir.
BULGULAR,
YORUM VE TARTIŞMA:
·
Öğrencilerin dil becerisine sahip olması
gereklidir
·
Öğrencilerin metin bilgisine sahip
olması gerekir.
·
Yazma eğitiminde öğrenci aktif
kılınmalıdır.
·
Yazılı anlatımının temelini oluşturan
faktörler üzerinde durulmalıdır.
·
Yazma eğitiminde farklı türler üzerinden
etkinlik yapılmalıdır.
·
Konu seçimi amaca hizmet etmelidir.
·
Öğrencilerin yaratma gücü harekete
geçirilmelidir.
·
Öğrenciyi verimsiz kılan yazma
etkinliklerinden kaçınılmalıdır.
·
Öğrenciye güven sunan bir ortam ile
yazma etkinlikleri sürdürülmelidir.
Sonuç:
Araştırma sonucunda pozitif ve negatif olarak katılımcılar iki kategoriye
ayrılmışlardır. Katılımcıların fazlaca değindiği ‘okuma
alışkanlığı, çevre ve aile ,hayal gücü tarzı alanlar öğreticilerin
yazma becerisinin geliştirilmesine
yönelik gerekli ve yeterli eğitimi verememeleri, yazma becerisinin geliştirilmesi
sürecinde bireysel farklılıkların göz önünde bulundurulmaması, öğretmenin hoşgörülü olmayan tavrı ve rol model olamayışı, yazmaya karşı sahip olunan olumsuz algı,
düşündüklerini kaleme almaya yönelik inanç ve ailelerin yazma
becerisinin gelişiminde gerekli yönlendirmelerde bulunmaması katılımcılardan
alınan dönütlerdir.
Öneriler:
·
Öğrenciler yazmaya karşı özgüven
kazanmalı ve tabuları yıkmalıdır.
·
Öğrenciler yazmayı önemsemeli, yazmaya
bir ihtiyaç gözüyle bakarak yaklaşmalıdırlar.
·
Öğrenciler okumayı yaşam biçimi haline
getirmelidirler.
·
Öğrencilere yazılacak olan ile ilgili
hazırbulunuşluklarını arttırmak amacıyla bilgiler sunulmalıdır.
·
Aileler öğrencilere yazma becerisi
yönünde gerekli desteği vermelidirler.
·
Aileler çocuğun dil bilinci kazanmasına
ortam hazırlamalıdır.
BENZERLİK ORANI %13'TÜR.
Yorumlar
Yorum Gönder